Kukkakampanjoita tehdään kultakin rahoittajaryhmältä saatavan rahoituksen pohjalta. Kukkakampanjoissa kotimaisuus ja siihen liittyvät ominaisuudet tuodaan vahvasti esille. Kukkamainonnan omarahoitus kerätään viljelijöiltä kukkasipulihankintojen yhteydessä kerättävällä 1,0 % mainosmaksulla ja viljelijöiltä ja tukuilta liikevaihtosidonnaisella sekä jälleenmyyjiltä hankintojen yhteydessä kerättävällä 0,2 % mainosmaksulla.

Suomen valtio osallistui osaan kampanjoinnin kustannuksista vuoteen 2013 saaakka. Näissä kampanjoissa tuotteiden alkuperää ei tuotu esille. Kukkakampanjoihin ei ole saatu rahoitusta valtiolta vuoden 2014 aikana.

Koristekasvien menekinedistämisen rahoitukseen osallistuvat alla luetellut kukkatukut ja viljelmät, kukkien vähittäismyyjät sekä kukkasipuleja ostavat kasvihuoneyritykset: