Kukkien menekinedistämiskampanjointi on hyvin sesonkipainotteista. Viestinnän huippukohtia ovat sipulikukkien aika tammikuulta pääsiäiseen sekä kevään kotimaiset ruukkukasvit, ryhmäkasvit ja amppelit sekä joulukukat. Välineinä käytetään nettisivuja, sosiaalista mediaa, sähköpostikirjeitä sekä julisteita kukkakaupoille. Mainontaa on sanomalehdissä.

Internetsivujen ja sosiaalisen median linkit löytyvät tääl.

Kauppapuutarhaliitto organisoi Suomen toimenpiteet joulutähtien "Stars for Europe" -kampanjassa, joka rahoitetaan eurooppalaisten joulutähtipistokkaiden toimittajien toimesta.

Kukkasipulien menekinedistäminen hoidetaan yhteistyössä hollantilaisen kukkasipulialan iBulb-organisaation kanssa. 

Kukkakampanjoita tehdään kultakin rahoittajaryhmältä saatavan rahoituksen pohjalta. Kukka- ja vihanneskampanjoissa kotimaisuus ja siihen liittyvät ominaisuudet tuodaan vahvasti esille.


 13 kesäkukat kkk